Shrnutí:

06.03.2023 13:47

Do Saudské Arabie jsem vždy chtěl. Byl jsem na jejich hranicich z Ománu, SAE ,Kuvajtu i Jordánska. Bohužel donedávna bylo toto království pro cizince teměř uzavřeno. Cca před dvěma roky se začali vydávat turistická víza a já věděl, že se blíží doba, kdy se tam dostanu:)

Stačilo počkat na nějakou výhodnou akci letenk a jede se. Aegean měl akci v té době málo vídanou, hned jsme koupili, škoda, že pár týdnů poté začal do 3 měst v SA létat Wizzair za poloviční ceny:(

Každopadně letenky koupeny a ja začal zjistovat co vlastně je v SA zajimavého..znal jsem jen Svatá místa, Hegru a to ze nahoře jsou zajímavé skály podobne Wadí Rum a dole nějaké hory. Letenky koupeny do Jeddah, takže do aktraktivnější části SA, měli jsme čistých 8 dní. Už při plánovaní začínalo být jasné, že SA jako taková nemá zas tolik co nabídnout. Aspoň trošku zajímavé věci jsou zde od sebe stovky km daleko a pořád jsou spíše lokálního charakteru. 

Nakonec jsme jeli dva okruhy, severní - vlakem do Mediny a na vulkány, jižní až k Jemenským hranicím a SA aerolinkou zpět do Jeddah.

Celkově vzato, SA je velké zklamání. Měli jsme v itineráři cca 20 míst, o řadě z nih jsme již předem věděli, že nebudou nic moc, ale měli jsme je tam protože byli na trase či prostě v danné oblasti nic lepšího nebylo. Náš den vypadal, že jsme celý den seděli v autě a za ten den jsme stihli tak 2 -3 body z itineráře, které byli spíše na pousmání:(

Nakonec největším pozitivním překvapením byli lidé, opravdu nebezpečně jsme se necítili, naopak jsou tam jedni z nejpříjemnějších lidí co jsem potkal.

Na to jak dlouho jsem na tuto zemi čekal, tak o to větší to bylo zklamání. Jako vandr dobré, nic víc:(
 

 zde od sebe stovky km daleko a pořád jsou spíše lokálního charakteru.